„Cabaretul Cuvintelor” ne aproprie de adevăr

Spectacolul „Cabaretul Cuvintelor” de Matei Vișniec va avea loc miercuri, 26 noiembrie, ora 21:15 la Teatrul Mignon, Bd. Hristo Botev nr 1. Spectacolul este o producție TIP-Teatrul Independenților Profesioniști, regia fiind semnată de Alexandru Nagy. Distribuția spectacolului este formată din actorii Aida Avieriței, Ștefan Pavel, Ionuț Niculae și Octavian Costin. Scenografia este semnată de Ioana Pașca. Accesul în sala de spectacole se face în baza rezervărilor la numărul de telefon 0726-243-907 sau biletele se pot achiziționa și de pe site.
„Fascinat de cuvinte, de aceste „monade ale comunicării”, Matei Vişniec a încercat, în acest volum, să realizeze un soi de dicţionar subiectiv, pornind de la ideea că fiecare cuvânt presupune un proces mai complicat, aproape alchimic, care duce la forma finală: „Fiecare cuvânt are o poveste, o istorie, vine dintr-o întâlnire a culturilor şi dintr-un efort dramatic al omului de a se apropia de adevăr”.” (Silvia Dumitrache, Bookaholic)
“„La ce bun să mai povesteşti poveşti cand fiecare cuvânt este o poveste?” – se întreabă Aida Avieriţei, într-un adevărat exerciţiu de muzicalitate poetică. Îi urmează „Discursurile fără gramatică”, demonstrând că sonoritatea demagogiei e aceeaşi, oricum. „Mei electorii dragi, iubesc eu vă, jur, cuvânt pe, ani la mulţi.” – perorează senin şi perfect inteligibil Ionuţ Niculae, în timp ce Octavian Costîn se lamentează ca orice politician ipocrit: „Vai ţara, au, au, durere, barbarii, invadatorii, profitorii, zău…” „Scrisoarea adresată umanităţii de către cuvântul caca” îi revine spre rostire comic-înduioşătoare lui Ştefan Pavel, urmată de o serie de momente combinând emoţii contemporane: joaca „De-a Dumnezeul”, infinitele valenţe ale cuvântului „Mamă”, „Lecţia de recitare” a actorului-soldat sau „Restaurarea emoţională în mod protejat”, o frisonantă terapie de cuplu, consiliată psihologic de Fericirea însăşi.”

“Emoţionant acest „Cabaret al cuvintelor” şi o dovadă că tinerii săi creatori stăpânesc un meşteşug indispensabil în teatru: arta dozajului, a proporţiilor, a echilibrului, adesea „uitată” în producţiile contemporane, în favoarea spectaculosului cu orice preţ. Sau, cu vorbele unui personaj al autorului, „Dozare supravieţuire este.” (Maria Zărnescu, yorick.ro)