Cat costa administrarea si contabilitatea unei asociatii de proprietari?

Asociatia de proprietari este forma juridica de organizare si de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor unui bloc, cu personalitate juridica, nonprofit, infiintata in conditiile prevazute de legea nr. 230/2007.

Administratorii asociatiilor de proprietari au urmatoarele atributii:

· Prestarea serviciilor in mod profesional.

· Gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti.

· Asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna.

· Efectuarea formalitatilor necesare pentru angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru curatenia si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte.

· Indeplinirea oricaror alte obligatii prevazute de lege.

Potrivit Legii contabilitatii nr.82/1991, asociatiile de proprietari au obligatia sa isi conduca contabilitatea.

Cine poate tine contabilitatea intr-o asociatie de proprietari ? Care sunt optiunile?

Prima optiune.

Administratorul se ocupa si de contabilitatea asociatiei. Astfel, administratorul desfasoara contabilitate in partida simpla, completeaza registre si plateste facturi, nefiind necesara o experienta in domeniu.
Pentru prestarea acestui serviciu, administratorul va primi o suma de bani, care este platita de locatari odata cu intretinerea. Cuantumul sumei poate fi intre 200 si 1.000 ron.

Tu stii ce salariu are administratorul blocului tau?

Din pacate, sunt numeroase situatiile in care administratorul unui bloc de locuinte nu isi indeplineste sarcinile pentru care a fost numit, nu plateste facturile la timp sau chiar deloc. In astfel de situatii, se intampla ca proprietarii apartamentelor din imobil sa suporte consecintele.

A doua optiune.

Cea de-a doua varianta o reprezinta firmele de contabilitate specializate in gestionarea unei asociatii de proprietari. Vei fi mai linistit stiind ca banii tai sunt in siguranta si ajung exact acolo unde trebuie. Expertii contabili cu experienta, acreditati sa conduca contabilitatea unei asociatii de proprietari, se vor ocupa de tot. Totul se face transparent, fiind foarte simplu sa verifici stadiul platilor sau modalitatea de lucru.

Tarifele serviciilor de contabilitate pentru asociatiile de proprietari pot fi:

– Pentru un bloc cu un numar de apartamente intre 20 si 44 : in jur de 250 ron/ luna

– Pentru un bloc cu un numar de apartamente intre 45 si 100 – in jur de 6 ron/apt/luna

– Pentru un bloc cu un numar de apartamente intre 101 si 200 – in jur de 5 ron/apt/luna

– Pentru un bloc cu un numar de apartamente mai mare de 201 – in jur de 4 ron/apt/luna

Ce servicii in acesti bani?

– Calculul listei de intretinere cu ajutorul unui program specializat pentru asociatii de proprietari.

– Generarea si intocmirea: listei lunare de intretinere, a statelor de plata pentru salariati/colaboratori, a ordinelor de plata si/sau a foilor de varsamant pentru impozitele si contributiile aferente statelor de plata pentru salariati si colaboratori.

– Firma de contabilitate va se va ocupa si de intocmirea si depunerea/transmiterea online catre administratia financiara a declaratiilor fiscale lunare si anuale, inclusiv Declaratia 112 online.

– Generarea si intocmirea fiselor pe apartamente si a fiselor oricarui cont folosit (casa, banca, furnizor, orice fel de debit-pe fiecare in parte, avansuri, salarii, cheltuieli, fonduri-etc).

– Intocmirea si transmiterea fisierului Revisal.

– Intocmirea situatiei activ-pasiv.

Va recomandam sa apelati la o firma care utilizeaza un soft de gestiune special creat pentru contabilitatea asociatiilor de proprietari, la care sa poata avea acces online fiecare proprietar de aparatament din imobil. Veti avea astfel parte de transparenta totala, existand in permanenta posibilitatea de a verifica si vizualiza online consumul de apometre, facturile repartizate pe lista de plata curenta, incasarile fiecarui proprietar in part, calculul salariilor si statele de plata…etc.
http://www.contabilitate-asociatie-proprietari.ro/