REHAU reconfirmă în 2014 poziția de lider pe piața profilelor din PVC

REHAU – producătorul celor mai performante profile din PVC la nivel european, GENEO, își consolidează poziția de lider al pieței de profile din PVC din România, atingând în 2014 o cifră de afaceri de peste 27 de milioane de euro.

Pe fondul unei ușoare creșteri a pieței de tâmplărie, datorate atât cererii interne cât, mai ales, creșterii solicitărilor externe – ponderea volumelor de ferestre și uși exportate de către producătorii români majorându-se – s-a constatat o dinamică pozitivă a pieței de retail, prin numărul ridicat de obiective la care s-a montat tâmplărie cu profile REHAU. Performanța este cu atât mai notabilă dacă avem în vedere reducerea drastică a programului național de reabilitare termică.

Creșterea vânzărilor pe segmentul de profile premium vine să demonstreze preocuparea clienților pentru durabilitatea, performanța și estetica tâmplăriei pe care o comandă, profilele colorate (lemn sau alte nuanțe) regăsindu-se printre preferințele consumatorilor. Pentru anul 2014, REHAU aproximează pentru acest segment premium vânzări de aprox. 2,3 milioane de euro pentru sistemele cu adâncime de 86 mm (din care 40% vânzări din profile REHAU GENEO), dar și aprox. 4 milioane de euro vânzări pentru sistemul pentacameral de clasa A REHAU Brillant Design.

Una dintre noutățile anului 2014 pentru REHAU a fost lansarea site-ului de comerț on-line www.fensterra.com. Conceptul care a stat la baza acestuia este eficiența care implică atât economia de timp, cât și costurile reduse pentru clientul final prin achiziționarea directă de la producătorii certificați prin programul Partener Autorizat. Tot în primăvara acestui an, REHAU a lansat și un nou profil din PVC pentacameral: REHAU Ecosol.

Pe viitor, REHAU va continua seria dezvoltării produselor premium prin lansarea în luna martie 2015 a profilului inovator REHAU Synego. Profilul a fost prezentat pentru prima dată la Frontale 2014, Nürnberg și a fost foarte bine primit de public pentru calitățile sale: adâncime constructivă de 80 mm, 7 camere de aer la ramă, respectiv 6 camere la canat, coeficient scăzut de transfer termic și un pachet de geam termoizolant care poate ajunge până la grosimea totală de 51 mm. Pentru anul 2015 REHAU estimează o cifră a vânzărilor de minimum 2,5 milioane de euro pentru noul profil.

REHAU își consolidează poziția de lider pe piața de tâmplărie PVC și în 2014 printr-o tendință de creștere a vânzărilor. Anul acesta REHAU România va depăși cifra de 27 milioane de euro pe segmentul de vânzări de profile și accesorii pentru tâmplărie din PVC, după cum estimează domnul Adin Tabacu, director vânzări în cadrul REHAU Polymer: „În acest an compania înregistrează o uşoară creştere a vânzărilor în comparaţie cu exerciţiul financiar precedent. Până la finele lui 2014, majorarea se va situa, conform celor mai recente estimări, în palierul de 4%-5%. Pentru obţinerea performanţei menţionate anterior a fost însă necesar un foarte atent control al profitabilităţii, întrucât competiţia în planul preţurilor este extrem de dură. În prezent, derulăm parteneriate cu peste 200 de firme specializate, iar pentru 2015 mă aştept la o uşoară redresare a pieţei de tâmplărie termoizolantă şi, implicit, a celei de profile din PVC. Este, din păcate, greu de estimat în ce măsură aceste ajustări se datorează sporirii numărului de ansambluri pe care producătorii autohtoni le livrează la export sau acest lucru se datorează majorării cererii pe piaţa internă. Cred că industria de profil din România este bine adaptată specificului ţării, care se află la confluenţa dintre civilizaţia occidentală şi orientală cea. De aceea, coexistă produse şi atitudini amplasate la poli diametral opuşi în ceea ce priveşte calitatea, corectitudinea profesională, abordarea afacerilor etc. Sunt de părere că avem de-a face cu o normalitate proprie, dacă mă pot exprima astfel, iar ceea ce trebuie să facem este să încercăm să îmbunătăţim pe cât este posibil, această normalitate. Suntem dependenţi, inclusiv în branşa noastră, de factorul politic – de exemplu, prin programul de reabilitare termică a construcțiilor rezidențiale existente și nu numai.”

REHAU – producător de top de profile din PVC, estimează și pentru 2015 o ușoară tendință de creștere a vânzărilor, susținuta și de preocuparea consumatorului final pentru achiziționarea unor produse performante și estetice.

Grupul REHAU
Ca marcă premium pentru soluții bazate pe polimeri, REHAU este lider internațional în domeniile Construcţii, Automotive și Industrie. Prin forța sa inovatoare, activitatea sa care acoperă mai multe domenii și eficiența sinergetică ce rezultă din aceasta, această companie de familie modernă și condusă profesionist este unică în industria materialelor sintetice. Printre competențele sale de bază se numără și crearea de materiale și sisteme, dar și tehnica de încălzire a suprafețelor. REHAU ocupă în acest domeniu un loc de frunte în lume printre firmele inovatoare, având peste 18.000 de angajați în peste 170 de locații, 41 de fabrici și 110 birouri de vânzări.
REHAU este prezent în Austria din anul 1956. De aproape 15 ani, este administrată și condusă de aici cu succes regiunea Europei de Sud-Est cu aproape 1.450 de angajați în 22 de locații din 19 țări, cu 2 centre de logistică și 3 fabrici de producție. Firma REHAU este reprezentată în România din anul 1996. În prezent există 3 birouri de vânzări la București, Cluj și Bacău, unde lucrează 100 de angajați.