Studiu Ericsson ConsumerLab

Studiu Ericsson ConsumerLab: aproape că nu mai există diferenȚe între numărul de persoane care urmăresc TV online și cele care urmăresc TV tradiȚional

• Programele TV online devin aproape la fel de populară precum televiziunea tradițională, numărul săptămânal de telespectatori fiind mai mic cu doar 2 puncte procentuale
• În doar 2 ani, numărul de consumatori deschiși să plătească pentru conținut disponibil pe orice dispozitiv a crescut cu 25%
• Vizionarea mai multor episoade TV odată devine un fenomen tot mai frecvent pe măsură ce noile servicii video la cerere devin mai populare
Cea mai nouă ediție a studiului anual Ericsson ConsumerLab TV & Media arată că numărul de persoane care urmăresc streaming video online a ajuns aproape la egalitate cu numărul de telespectatori ai televiziunii obișnuite. Mai exact, 75% dintre consumatori urmăresc conținut online de câteva ori pe săptămână, în timp ce 77% urmăresc programe TV tradiționale (programate la ore fixe) de câteva ori pe săptămână.
Ajuns la cea de-a cincea ediție, studiul a arătat și că 1 din 5 telespectatori (19% mai exact) sunt pregătiți să plătească pentru posibilitatea de a-și urmări conținutul preferat de pe orice dispozitiv. Cifrele din acest an sunt cu 25% mai mari decât cele raportate acum doar doi ani.
Rezultatele studiului au la bază 23.000 de interviuri din 23 de țări diferite și dovedesc cum comportamentul utilizatorilor se schimbă, trecând de la formate și modele de business vechi la o nouă formă de divertisment, disponibilă la cerere.
Studiul ConsumerLab indică și o creștere a perioadei de timp petrecută urmărind conținut de pe smartphone-uri și tablete. În plus, respondenții consideră atât canalele TV tradiționale, cât și canalele de tip Pay TV ca fiind „depozite de conținut” din care consumatorii pot alege selectiv și pot urmări mai târziu bucățile de conținut pe care și le doresc, folosind echipamentele DVR (digital video recorder). Funcționalitatea DVR contribuie, de asemenea, la fenomenul de vizionare „în masă” a conținutului TV, fenomen care a apărut odată cu apariția seturilor de seriale TV și a filmelor în mai multe părți, și care este foarte diferit de experiența TV tradițională de a aștepta o săptămână pentru a vedea un nou episod al serialului preferat.
În plus, mulți telespectatori au devenit clienți ai unor servicii de video on demand ce oferă abonament, precum Netflix sau Hulu, și 48% dintre ei spun că ar vrea ca episoadele din serialele preferate precum „Breaking Bad” sau „House of Cards” să fie lansate pe piață laolaltă, astfel încât ei să poată alege când să le urmărească.
Niklas Heyman Rönnblom, Senior Advisor Ericsson ConsumerLab, a declarat: „Cercetarea realizată de noi ne arată că 56% dintre cei care plătesc abonamente pentru a avea acces la conținut video la cerere preferă ca toate episoadele unui seriale să fie disponibile odată, astfel încât să le poată urmări în ritmul pe care și-l doresc. Procentul celor de aceeași părere scade la 45% în cazul celor care nu plătesc pentru un astfel de serviciu. Această diferență subliniază impactul pe care acest tip de servicii le au asupra comportamentului de vizionare și asupra cerințelor fiecărui consumator în parte.”

„Există diferite moduri în care cineva poate urmări volume mari de conținut: unii telespectatori nu descoperă un serial TV decât la jumătatea sezonului și de aceea vor urmări mai multe episoade unul după altul pentru a ajunge la zi cu episoadele înainte de terminarea sezonului. Alții, însă, preferă să urmărească întregul sezonul în propriul lor ritm, ceea ce înseamnă că trebuie să aștepte ca acesta să fie disponibil în totalitate.”
Deși 41% dintre consumatori și-au exprimat dorința de a putea să își urmărească serialele preferate de oriunde, există încă 2 probleme majore în această privință: costul traficului de date și costul conținutului în sine. Studiul ConsumerLab arată că mulți nu sunt dispuși să facă compromisuri în ceea ce privește calitatea imaginii, 43% dintre respondenți mărturisind că disponibilitatea conținutului UHD (Ultra High Definition) este importantă pentru ei.
Heyman Rönnblom a adăugat: „Rezultatele studiului nu lasă nici un dubiu – companiile de media trebuie să regândească modul în care creează și lansează conținut, în timp ce furnizorii de servicii TV ar trebui să se concentreze pe calitatea oferită telespectatorilor, indiferent de dispozitivul de pe care aceștia urmăresc conținutul. Peisajul media se schimbă rapid, iar modelele de business și de livrare vor trebui să țină pasul cu schimbarea dacă vor să continue să ofere valoare adăugată consumatorilor.”
DESPRE RAPORT
Raportul Ericsson ConsumerLab TV & Media 2014 are la bază 23.000 de interviuri online desfășurate cu utilizatori de broadband din Brazilia, Canada, Chile, China, Coreea de Sud, Emiratele Arabe Unite, Franța, Germania, Grecia, Indonezia, Irlanda, Italia, Malaezia, Marea Britanie, Mexic, Portugalia, Rusia, Singapore, Spania, SUA, Suedia, Taiwan și Turcia. Aproape toți respondenții utilizează Internetul în fiecare zi. Rezultatele studiului sunt reprezentative pentru peste 620 milioane de oameni.
Datele adunate astfel au fost completate cu 22 de interviuri în detaliu realizate în San Francisco, Londra și Stockholm, precum și cu 11 interviuri cu profesioniști ai industriei de media.
RESURSE SUPLIMENTARE PENTRU EDITORI
Ericsson ConsumerLab TV & Media Report2014
Webcast la cerere: rezultateprincipale ale studiului
SlideShare: prezentarearezultatelorstudiului TV & Media
Mai multestudiiConsumerLab pot fi găsite la www.ericsson.com/consumerlab
Puteţi descărca imagini la rezoluţie înaltă şi video de calitate la www.ericsson.com/press.
Lider la nivel global în furnizarea de tehnologie și servicii de comunicații, Ericsson face posibilă crearea unei societăți permanent conectate. Relațiile solide și de lungă durată pe care le avem cu cei mai importanți operatori telecom din lume ne permit să ajutăm oameni, companii și societăți să-și atingă adevăratul potențial și să creeze un viitor sustenabil.
Portofoliul nostru de servicii, software și infrastructură IT&C – axat, în special, pe soluții de mobilitate, broadband și cloud – ajută industria telecom și alte sectoare să-și îmbunătățească activitatea prin creșterea eficienței, optimizarea experienței utilizatorilor și descoperirea de noi oportunități de business.
Cu peste 110.000 de angajați în întreaga lume și clienți în peste 180 de țări, Ericsson îmbină cu succes experiența la nivel global cu servicii și tehnologii de top. Susținem rețele care deservesc peste 2,5 miliarde de abonați. Mai mult decât atât, investițiile noastre în cercetare și dezvoltare asigură că soluțiile pe care le oferim, implicit și clienții noștri, rămân printre cei mai buni din industrie.
Fondată în 1876, Ericsson are sediul în Stockholm, Suedia. În 2013, compania a înregistrat venituri în valoare totală de 34,9 miliarde USD (227,8 miliarde coroane suedeze). Ericsson este listată la Bursa Nordică OMX din Stockholm și pe NASDAQ din New York.