
Cu ajutorul pompei mecanice de vacuum EVOII, Bosch a demonstrat că există un potenţial considerabil de dezvoltare a componentelor convenţionale. Compania a făcut pompa mecanică economică mai uşoară şi mai eficientă, aducând-o la acelaşi nivel cu pompele electrice de vacuum care se presupune că sunt mai eficiente, dar și mai costisitoare. Pompa Bosch EVOII oferă cel mai bun raport calitate-preţ de pe piaţă şi furnizează vacuum-ul necesar pentru servofrână. Având un preţ cu până la 75 la sută mai mic decât pompele electrice comparabile, această nouă generaţie reprezintă soluţia ideală pentru motoarele cu aprindere prin scânteie şi motoarele diesel moderne.
Cu un nivel de emisii de CO2 de sub 0,4 grame per kilometru, această pompă are performanţe similare cu cele ale pompelor electrice. În plus, unitatea extrem de robustă este integrată în compartimentul motor, astfel încât şoferul nu aude niciun zgomot.
Pentru o asemenea realizare, Bosch a preluat propria pompă de vacuum, produsă până în momentul actual în peste 45 de milioane de unităţi, pentru a o îmbunătăţi până în cele mai mici detalii. Această nouă generaţie este cu 300 de grame mai uşoară decât alte pompe mecanice şi cu peste un kilogram mai uşoară decât pompele electrice. Diferenţa se datorează rotorului termoplastic: paletele stabile pot crea vacuumul necesar, în timp ce greutatea totală a unităţii rămâne foarte redusă.
Principiul de funcţionare al pompei mecanice de vacuum a fost stabilit în urmă cu mult timp pentru motoarele diesel. În ultimii ani, s-a înregistrat o creştere a cererii pentru pompele de vacuum pentru motoarele moderne cu aprindere prin scânteie, datorită răspândirii injecţiei directe de benzină. Aceasta, în combinaţie cu scăderea dimensiunilor motoarelor, permite reducerea consumului de carburant cu până la 15 procente.
În 2013, aproximativ 40 la sută din toate autovehiculele noi din Europa erau echipate cu injecţie directă de carburant. Sistemele moderne de injecţie directă de carburant necesită o pompă suplimentară, deoarece vacuumul nu mai poate fi controlat de clapeta de acceleraţie.
Pompa de vacuum EVOII demonstrează încă o dată faptul că Bosch pune accent pe îmbunătăţirea componentelor individuale. „În cazul EVOII, am reexaminat un produs de succes şi am perfecţionat fiecare detaliu”, a declarat Alessandro Fauda, şeful echipei de dezvoltare a pompei mecanice de vacuum.
Drept urmare, produsul este proiectat astfel încât să furnizeze cantitatea necesară de vacuum, creând în acelaşi timp o cantitate minimă de frecare pentru orice produs de pe piaţă. Designul eficient al carcasei şi al elementelor rotative constituie rezultatul simulărilor şi al calculelor intense. Prin modificarea unor anumiţi parametri, Bosch a fost capabil să găsească soluţia ideală pentru fiecare utilizare.
O altă caracteristică a noii generaţii de pompe de vacuum este că pot fi adaptate nevoilor fiecărui client şi că pot fi utilizate împreună cu orice tip de motor. În funcţie de cerinţele clienţilor, pompa de vacuum Bosch poate fi acţionată de un arbore cotit, arbore cu came, roată dinţată sau lanţ. De asemenea, poate fi combinată cu o pompă de ulei sau de carburant.
Tehnologia Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2013, vânzările acestuia au fost de 30,6 miliarde de euro sau 66% din cifra de vânzări totală a grupului (Notă: Ca urmare a unei modificări în normele legislative care reglementează consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o măsură limitată cu cifrele din 2012). Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanţi furnizori din industria auto.
La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajaţi din sectorul Tehnologiei Auto activează în şapte domenii de activitate: tehnologii de injecţie pentru motoarele cu ardere internă, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativă, sisteme de siguranţă activă şi pasivă, funcţii de asistenţă şi confort, sisteme de informare şi comunicare la bord, precum şi servicii şi tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovaţii în industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul antiderapare ESP® şi tehnologia diesel common-rail.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi pagina de internet www.bosch-automotive.com.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. În anul fiscal 2013, cei aproape 281.000 de angajaţi au generat vânzări de 46,1 miliarde de euro (Notă: Ca urmare a unei modificări în normele legislative care reglementează consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o măsură limitată cu cifrele din 2012). Grupul Bosch este structurat în patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industrială, bunuri de larg consum, energie şi echipamente pentru construcţii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 360 de filiale şi companii regionale din peste 50 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie şi vânzare reprezintă fundaţia creşterii continue a concernului german.
În 2013, Bosch a investit aproximativ 4,5 miliarde de euro în cercetare și dezvoltare și a înregistrat aproape 5.000 de patente pe plan internaţional. Aceasta înseamnă o medie de 20 de patente pe zi. Prin toate produsele şi serviciile sale, Bosch sporeşte calitatea vieţii, oferind soluţii care sunt atât inovatoare, cât şi utile. În acest fel, compania oferă la nivel mondial „Tehnică pentru o viaţă”.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com şi www.bosch-press.com.