Această strategie este pusă în aplicare de noul director general, Georges Plassat, supranumit și „Omul de la curățenie” datorită reputației sale de a reduce costurile fără concesii, în scopul consolidării lichidităților pentru rambursarea datoriilor grupului și modernizarea hipermarketurilor din piețele-cheie din Franța și Europa de Vest.
Conform LSA, în ultimul deceniu Carrefour și-a închis activitățile în 13 țări, motivele retragerii variind de la o piață la alta.
Decizia vine în contextul în care francizorul din Orientul Mijlociu, Majid Al Futtaim, introduce pe piața locală noul său brand, HyperMax. Primul magazin sub această denumire a fost deschis în complexul City Centre Bahrain, potrivit Khaleej Times. Compania intenționează să inaugureze șase unități HyperMax în regat, scrie ESM.
Carrefour și-a mai închis operațiunile în regiune în ultimele luni: în Iordania, în noiembrie 2024, și în Oman, în ianuarie 2025. În ambele cazuri, brandul a fost înlocuit cu HyperMax.
La nivel financiar, Majid Al Futtaim a raportat în prima jumătate a anului o creștere de 9% a EBITDA, până la 2,3 miliarde AED. Veniturile au crescut cu 3%, ajungând la 17,3 miliarde AED, iar profitul net, excluzând reevaluările și taxele, a urcat cu 23%, la 1,3 miliarde AED.
„Rezultatele financiare din prima jumătate a anului confirmă soliditatea direcției noastre strategice și angajamentul de a crea valoare pe termen lung pentru toți stakeholderii”, a declarat Fadel Abdulbaqi Al Ali, președintele consiliului de administrație al Majid Al Futtaim Holding.