
Un român din 5 anunţă pe Facebook sau pe alte reţele de socializare faptul că pleacă în vacanţă sau postează fotografii din concediu în timp ce este plecat, conform unui sondaj realizat online în cadrul Campaniei „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”.
Astfel, conform sondajului, 20,45% dintre respondenţi anunţă pe Facebook sau pe alte reţele de socializare când pleacă în vacanţă sau postează fotografii în timp ce sunt plecaţi. Pe de altă parte, restul de 79,55% au răspuns negativ la această întrebare, demonstrând o mai mare atenţie faţă de securitatea locuinţei lor.
Deşi cutremurul este unul dintre riscurile de care românii se tem cel mai tare, fiind ştiut faptul că ţara noastră are o mare expunere la acest fenomen, doar 26,35% dintre respondenţii care au participat la sondaj deţin o trusă de urgenţă în caz de cutremur, în care sunt incluse elemente esenţiale precum o lanternă, un fluier, câteva provizii şi o pătură. Cei mai mulţi dintre cei care deţin o astfel de trusă locuiesc la bloc (65,64%). Acesta este şi motivul pentru care, în cadrul campaniei naţionale de informare, 3 dintre cei care au participat la sondaj şi s-au înscris în concurs au primit, prin tragere la sorţi, câte o trusă de supravieţuire care include şi un manual de măsuri pe care să le iei în caz de urgenţă.
Măsurile preventive financiare nu le sunt, însă, străine românilor care par să conştientizeze riscurile la care este expusă locuinţa lor. Astfel, majoritatea celor care au participat la sondaj (70,4%) deţin o asigurare obligatorie a locuinţei. Pe de altă parte, un procent mai mic (59,1%) dintre respondenţi au declarat că au în vigoare o asigurare facultativă a locuinţei.
În ceea ce priveşte alte măsuri de protecţie a locuinţei, românii oscilează între un comportament preventiv şi neglijenţă faţă de elemente importante. De exemplu, mulţi verifică instalaţiile de gaze şi pe cele electrice, atunci când pleacă de acasă pentru mai mult timp, dar puţini instalează sisteme de securitate specializate, precum alarmele sau dispozitivele anti-incendiu.
Astfel, atunci când pleacă de acasă pentru o perioadă mai lungă de timp, 73% dintre participanţii la sondaj au declarat că scot din priză toate aparatele electrice, iar 78,42% îşi verifică instalaţiile de utilizare a gazelor.
Pe de altă parte, foarte puţini dintre respondenţi au instalat un sistem de alarmă: doar 13,54% dintre aceştia. Mai mult decât atât, nici în ceea ce priveşte protecţia împotriva incendiilor, românii nu stau foarte bine. Conform sondajului, doar 32,92% dintre respondenţi au luat măsuri preventive împotriva unui incendiu, precum instalarea unor dispozitive de detectare a fumului sau deţinerea unui stingător de incendii.
Nu în ultimul rând, doar 25,51% dintre participanţii la sondaj au declarat că au montate grilaje metalice la gurile de aerisire, la ferestrele de la parter sau în alte locuri pe unde s-ar putea pătrunde cu uşurinţă în locuinţa personală.
Sondajul a fost realizat online în cadrul campaniei naţionale „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”, pe un eşantion de 1.500 de persoane, fiind diseminat cu precădere prin intermediul reţelei sociale Facebook. Respondenţii au fost în procent de 60% femei şi 40% bărbaţi atât din mediul urban (80%), cât şi din mediul rural (20%), care locuiesc atât la casă (33%), cât şi la bloc (67%).
Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe
Pentru al doilea an consecutiv, luna octombrie a fost pusă sub semnul eforturilor de informare în materie de asigurări de locuinţe. Campania naţională „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” a fost organizată, în 2014, cu susţinerea ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiară, de către UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România, PAID – Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor, UNSICAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România şi APPA – Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor.
Campania a avut drept obiectiv creşterea gradului de conştientizare a românilor cu privire la pericolele la care le este expusă locuinţa, precum şi informarea acestora cu privire la formele de protecţie financiară pe care le oferă incheierea unei asigurari obligatorii sau facultative de locuinţă.
Pe parcursul întregii luni, promoteri dedicaţi au fost prezenţi în principalele intersecţii din Bucureşti şi din marile oraşe ale ţării, oferind trecătorilor materiale informative gratuite. Mai mult decât atât, o parte dintre cele 500.000 de broşuri au fost distribuite şi în mari centre comerciale din principalele oraşe.