
IMM-urile din România au crescut investițiile pentru dezvoltare cu 16%, potrivit celor mai recente cifre ale Freelancer.com. Întreprinderile mici din România au crescut cheltuielile pe domenii-cheie pentru a stimula creșterea economică, deoarece încrederea în economie revine, potrivit cifrelor publicate astăzi de Freelancer.com, cea mai mare piață a micilor afaceri din România.
Companiile românești au crescut cheltuielile cu 16% la angajarea în domenii precum vânzări și poziții de conducere, marketing și web designeri, prin contracte pe termen scurt, pentru a ajuta la creșterea vânzărilor și a profita de redresarea economiei. Cifrele arată că multe întreprinderi mici sunt, de asemenea, mult mai dispuse să angajeze freelanceri online pentru a asigura campanii de vânzări rapide.
Un studiu din anul 2000, efectuat asupra întreprinderile mici, a constatat, de asemenea, că acestea cheltuiesc mai mult pentru a intra pe piețe străine pentru prima dată. Potrivit sondajului, 45% din întreprinderile mici spun ca vor încerca să vândă mai multe produse și servicii în străinătate în 2014, deoarece redresarea economiei le-a oferit mai multe resurse pentru a investi.
Dintre acele companii care vor investi pentru a pătrunde pe piețele străine, 52% cred că posibilitatea de a tranzacționa prin intermediul internetului înseamnă că pot avea acces la piețe mai mari, cheltuind mai puțini bani pentru a face acest lucru. Căutarea de anunțuri pe Google, anunțurile pe Facebook, precum și angajarea personalului de vânzări și marketing din țara unde doresc să pătrundă prin intermediul unor site-uri ca Freelancer.com sunt cele trei moduri principale prin care întreprinderile mici spun că accesează piețele din străinătate.
Potrivit lui Bill Little, Director European al Freelancer.com, aceste cifre arată că redresarea economiei a dat întreprinderilor mici încrederea de a investi. „Cifrele noastre arată ca întreprinderile mici au încrederea de a investi, dar, de asemenea, folosesc internetul pentru a accesa noi piețe în moduri mai bine orientate și mai eficiente”, a spus el.
„Cu o forță de muncă la nivel mondial de mai mult de 10 de milioane de freelanceri cu înaltă calificare, dar accesibili, nu este de mirare că întreprinderile mici din România au început să angajeze lucrători prin intermediul unor site-urilor precum Freelancer.com pentru a pătrunde pe noi piețe. Pentru a-și sprijini afacerile, aceștia profită tot mai mult de freelanceri ce oferă o varietate de abilități.”
Despre Freelancer
Freelancer.com, câștigătorul Premiului Webby, este cea mai mare piață de externalizare și crowdsourcing din lume. Prin Freelancer.com, companiile intră în contact cu 10 de milioane de profesioniști independenți din întreaga lume. Angajatorii pot angaja freelanceri în domenii precum software, redactare, introducere de date si design, și până la inginerie și științe, vânzări și marketing, contabilitate și servicii juridice. Un proiect mediu costă sub 200€, motiv pentru care Freelancer.com este extrem de rentabil pentru întreprinderile mici, care de multe ori au nevoie de o mare varietate de lucrări, dar nu pot justifica cheltuiala de a angaja cu normă întreagă.