IBM (NYSE: IBM) şi Robert Bosch GmbH au anunţat lansarea unui parteneriat pentru crearea unei platforme software cu date pentru dezvoltarea mai eficientă de produse auto interconectate, inteligente. Construită pe baza standardelor şi instrumentelor de proiectare IBM, noua platformă software se poate extinde rapid la miile de parteneri, clienţi, ingineri şi tehnicieni. Implicând toate persoanele din lanţul de aprovizionare cu componente şi sisteme auto şi obţinând date relevante de la acestea, platforma va deveni piatra de temelie pentru viziunea Bosch de colaborare între industrii pentru livrarea rapidă a autovehiculelor și mai inteligente şi mai sigure.
Impulsionat de inovaţia din domeniul tehnologiei sistemelor electronice, sectorul auto se află sub o presiune foarte mare de a evolua. Autovehiculele actuale sunt mai interconectate ca niciodată, conţinând până la 100 de controllere computerizate şi 10 milioane de linii de cod software. Pe măsură ce complexitatea autovehiculelor continuă să crească, producătorii de autovehicule trebuie să facă faţă presiunilor de a reduce costurile şi de a inova rapid, abordând în acelaşi timp problema presantă a asigurării calităţii autovehiculelor.
„Obiectivul nostru este creșterea agilității noastre, accelerarea ritmului de inovare şi de livrare de noi produse”, a declarat Dirk Hoheisel, membru al consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH. „Prin implementarea acestei platforme de creare de sisteme şi software, ne putem îmbunătăţi nivelul de integrare şi dezvoltare, stabilind standarde și mai ridicate de calitate şi siguranţă, atât pentru compania noastră, cât şi pentru industrie.”
Soluţia IBM a fost selectată datorită capacităţii sale de extindere şi posibilităţii de a fi adoptată de numeroase sectoare şi organizaţii din cadrul companiei. Datorită acestui avantaj, Bosch îşi poate pune în aplicare iniţiativa pe termen lung de creare a unei platforme bazate pe standarde de siguranță și dezvoltare pentru asigurarea eficienţei de la începutul şi până la finalul proceselor, precum şi pentru reutilizarea strategică a artefactelor de inginerie. Drept urmare, compania va întruni cu uşurinţă cerinţele standardelor de siguranţă şi dezvoltare precum ISO26262, ASPICE, AUTOSAR şi altele care vor veni în viitor.
„Reutilizarea strategică şi posibilitatea de a obţine cunoştinţe de inginerie reprezintă componentele de bază ale conceptului de „inginerie continuă” inventat de IBM” a declarat Kristof Kloeckner, directorul general al IBM Rational Software. „Prin automatizarea şi consultarea proceselor, instrumentele noastre de dezvoltare şi proiectare le permit clienţilor noştri din industria auto, precum Robert Bosch GmbH, să faciliteze crearea de produse şi să elimine obstacolele din timpul implementării, aceştia putând fi astfel mai competitivi şi mai dinamici, concentrându-se pe inovație. Datorită faptului că platformele noastre sunt construite pe standarde deschise, clienţii noştri pot extinde ulterior astfel de instrumente la scară largă şi în mod rapid, stabilind un standard şi o cale comună de a lucra ca o echipă globală.”
Platforma tehnologică Bosch se bazează pe principiile de inginerie continuă şi este construită cu ajutorul tehnologiei IBM pentru dezvoltarea de sisteme şi software. Aceasta include soluţiile IBM Rational în materie de cerinţe, proiectare, managementul calităţii, colaborare şi managementul ciclului de proiectare.
Tehnologia Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În anul fiscal 2013, vânzările acestuia au fost de 30,6 miliarde de euro sau 66% din cifra de vânzări totală a grupului (Notă: Ca urmare a unei modificări în normele legislative care reglementează consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o măsură limitată cu cifrele din 2012). Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanţi furnizori din industria auto. La nivel mondial, aproximativ 177.000 de angajaţi din sectorul Tehnologiei Auto activează în şapte domenii de activitate: tehnologii de injecţie pentru motoarele cu ardere internă, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativă, sisteme de siguranţă activă şi pasivă, funcţii de asistenţă şi confort, sisteme de informare şi comunicare la bord, precum şi servicii şi tehnologii pentru domeniul aftermarket. Bosch este autorul unor importante inovaţii în industria auto, precum gestionarea electronică a motorului, sistemul antiderapare ESP® şi tehnologia diesel common-rail.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi pagina de internet www.bosch-automotive.com.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. În anul fiscal 2013, cei aproape 281.000 de angajaţi au generat vânzări de 46,1 miliarde de euro (Notă: Ca urmare a unei modificări în normele legislative care reglementează consolidarea, cifrele din 2013 pot fi comparate doar într-o măsură limitată cu cifrele din 2012). Grupul Bosch este structurat în patru sectoare de activitate: tehnologie auto, tehnologie industrială, bunuri de larg consum, energie şi echipamente pentru construcţii. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 360 de filiale şi companii regionale din peste 50 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie şi vânzare reprezintă fundaţia creşterii continue a concernului german.
În 2013, Bosch a investit aproximativ 4,5 miliarde de euro în cercetare și dezvoltare și a înregistrat aproape 5.000 de patente pe plan internaţional. Aceasta înseamnă o medie de 20 de patente pe zi. Prin toate produsele şi serviciile sale, Bosch sporeşte calitatea vieţii, oferind soluţii care sunt atât inovatoare, cât şi utile. În acest fel, compania oferă la nivel mondial „Tehnică pentru o viaţă”.