
România este una dintre ţările cu o semnificativă expunere la catastrofe naturale, cutremurele şi inundaţiile fiind cele două fenomene care ameninţă cu precădere locuinţele românilor. În acest context, cel mai important demers de promovare a conceptului de asigurare a locuinţelor în România, Campania „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”, continuă în acest an, în perioada 1-31 octombrie.
În primele 8 luni din acest an, datele Institutului Naţional pentru Fizica Pământului arată că pe teritoriul României au avut loc 162 de cutremure, ceea ce înseamnă cel puţin câte unul la fiecare două zile. De asemenea, de la începutul anului şi până în prezent, peste jumătate din judeţele României (22) au fost afectate de inundaţii provocate de precipitaţii abundente.
Catastrofele naturale nu sunt singurele riscuri care ameninţă locuinţele românilor. Incendiile, de exemplu, reprezintă un alt pericol major. În România, datele publicate recent de IGSU – Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă arată că, în primele 8 luni din acest an, au avut loc peste 3.500 de incendii, ceea ce conturează o medie de 14 incendii pe zi.
Octombrie – „Luna Asigurărilor de Locuinţe”
Luna octombrie este asociată, la nivel mondial, cu lupta împotriva catastrofelor naturale, înca din decembrie 1989, când Adunarea Generală a Naţiunilor Unite desemna, oficial, data de 13 octombrie drept Ziua Internaţională pentru Reducerea Riscului Dezastrelor Naturale.
Campania naţională de informare „Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe”, susţinută de ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiară, este organizată, în parteneriat, de UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România, PAID – Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor, UNSICAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România şi APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor.
Descarca aici brosura campanie „Luna Asigurărilor de Locuinţe”
Campania vizează creşterea gradului de conştientizare a românilor cu privire la pericolele la care este expusă locuinţa lor, precum şi informarea acestora despre formele de protecţie financiară pe care le oferă încheierea unei asigurării obligatorii sau facultative. Astfel, în cadrul campaniei, 500.000 de broşuri informative dedicate vor fi distribuite în toată ţara. Acestea vor fi distribuite şi împreună cu Ziarul
Financiar si Business Magazin, în două ediţii pe parcursul lunii octombrie. Distribuţia materialelor va fi dublată de o amplă campanie de comunicare în mediul online şi pe reţelele de socializare.
„Luna Asigurărilor de Locuinţe” beneficiază de sprijinul unor importante companii de asigurare şi de brokeraj care activează pe piaţa din România. Astfel, ASIROM VIG, GROUPAMA Asigurări, GOTHAER Asigurări Reasigurări, OMNIASIG VIG, GENERALI România, GRAWE România, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări, CREDIT Europe Asigurări, GrECo JLT România, CARPATICA Asig, LIG Insurance şi OTTO Broker susţin campania în calitate de Parteneri.
Mesajele acesteia sunt transmise către publicul larg cu sprijinul Partenerilor Media RFI România, Wall-Street.ro, 9am.ro, Q Magazine, ZiuaVeche.ro, Stirilepescurt.ro şi asigurarealocuintelor.ro.
De asemenea, distribuţia broşurilor este realizată şi cu sprijinul Partenerilor PRESTIGE Broker şi CAMPION Broker.
Detalii despre proiect puteti găsi pe www.asigurarealocuintelor.ro. Vă invităm şi pe pagina de Facebook a campaniei: https://www.facebook.com/AsiguraTe.
Pentru acţiunile desfăşurate în anul precedent, „Luna Asigurărilor de Locuinţe” a fost desemnată cea mai bună campanie de educaţie în asigurări din 2013, în cadrul celei de-a treia ediţii a Conferinţei Asigurătorilor din România, organizată anual de UNSAR.
***
Declaratii despre campanie:
Remi VRIGNAUD, Preşedinte, UNSAR
“Luna Asigurărilor de Locuinţe a fost desemnată cea mai bună campanie de educaţie în asigurări din 2013 şi ne bucurăm că UNSAR a putut să susţină acest demers încă de la prima sa ediţie. Ştim, însă, că problema educării şi informării în materie de asigurări este una care nu poate fi soluţionată decât prin eforturi susţinute pe termen lung. Acesta este motivul pentru care UNSAR este din nou alături de toţi cei care susţin popularizarea conceptului de asigurare a locuinţei (fie ea obligatorie sau facultativă) în România. Daunele produse de inundaţiile din ultimele luni constituie dovezi recente ale expunerii pe care ţara noastră o are la riscuri care afectează locuinţele românilor, indicând totodată necesitatea de a creşte gradul de cuprindere în asigurare pe acest segment.”
Nicoleta RADU – NEACŞU, Director General, PAID
„Apreciem iniţiativa de a dedica luna octombrie promovării asigurărilor de locuinţă şi ne alăturăm şi de această dată acestui demers, convinşi fiind că şi prin intermediul campaniei putem ajunge cu informaţii esenţiale despre asigurarea obligatorie a locuinţelor la cetăţenii care trebuie să conştientizeze atât obligaţiile, dar mai ales drepturile pe care le-ar putea avea încheind acest tip de contract de asigurare.
Subliniez că, dincolo de obligaţia legală pe care o avem de a achiziţiona acest tip de asigurare, ar trebui să avem cu toţii înţelepciunea de a realiza că oricare dintre noi ar putea să se afle într-o situaţie limită şi, de asemenea, că avem datoria civică de a încheia o asigurare obligatorie pentru a ne proteja în faţa unui eveniment natural major.”
Bogdan ANDRIESCU, Preşedinte, UNSICAR
„UNSICAR consideră că cel mai important activ al industriei de asigurări este clientul, iar acesta caută, astăzi, soluţii de protecţie simple şi accesibile. Campaniile de promovare a produselor de asigurare sunt, prin urmare, mai mult decât necesare pentru a creşte nivelul de încredere al consumatorilor în sistemul de asigurări. Aceste demersuri sunt cu atât mai importante atunci când vorbim despre locuinţe şi despre nevoile fundamentale de protecţie ale clienţilor noştri. “Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” reprezintă, din acest punct de vedere, un instrument de susţinere a acţiunilor dirijate pentru captarea încrederii în piaţa de asigurări şi pentru menţinerea unei comunicări permanente cu consumatorii.”
Alexandru CIUNCAN, Secretar General, APPA
Conceptul “Octombrie – Luna Asigurărilor de Locuinţe” a demarat anul trecut şi încă de la început a beneficiat de susţinerea autorităţilor şi a principalelor companii de asigurari din România. Cu toţii avem un obiectiv comun: să contribuim prin toate mijloacele la creşterea gradului de informare în asigurări în România. Avem încredere că acest demers va continua şi în anii ce vor urma şi va avea un cuvânt important de spus în promovarea conceptului de asigurare în România”.
***
Despre APPA
APPA – Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor are ca scop principal promovarea conceptului de asigurare şi creşterea gradului de educare în domeniul asigurărilor în rândul populaţiei.
Pentru îndeplinirea obiectivelor sale, Asociaţia beneficiază de susţinerea principalilor vectori de comunicare din şi în domeniile asigurărilor şi pensiilor private – Publicaţiile XPRIMM, editate de Media XPRIMM.
APPA organizează conferinţe şi alte tipuri de reuniuni tematice pentru dezbaterea şi soluţionarea problemelor specifice majore, elaborează studii şi analize privind priorităţile în domeniul asigurărilor.