Aseara pe aeroportul Henry Coanda din Otopeni, a ajuns echipa de robotica Autovortex Romania FTC, castigatoare a medaliei de aur la Festivalul de Robotica First Tech Challenge (FTC) din Seoul, Coreea de Sud, desfasurat la sfarsitul saptamanii trecute.
Elevii romani, membrii ai echipei de robotica AutoVortex Romania FTC sunt: Ducu Andrei, Edi Diaconescu, Rares Badici – elevi la Colegiul National de Informatica Tudor Vianu, Diana Zlotea eleva la Scoala Americana Internationala, Ion Rares elev la Colegiul National Gheorghe Lazar si Andrei Preda elev in clasa VIII-A la Scoala Generala 198, Bucuresti.
Sub indrumarea Prof. Dr. Ionut Pantea, echipa Autovortex a participat la concurs cu 2 roboti construiti special pentru acest eveniment. Robotii au fost foarte apreciati pentru complexitatea activitatilor desfasurate in cadrul consursului.
La Seoul, Ambasada Romaniei din Coreea de Sud a organizat un dineu in cinstea medaliatilor, urandu-le mult succes in continuare in competitiile internationale.
Excelenta Sa, Calin Fabian, ambasadorul Romaniei in Republica Coreea de Sud impreuna cu Echipa de Robotica Autovortex Romania
Elevii clubului de Robotica Autovortex construiesc robotii in timpul liber, din pasiune, deoarece robotica nu este predata ca disciplina in scoala sau liceu. Constructia robotului este de durata si presupune indemanare, creativitate, pasiune si rabdare, si nu se compara cu celelate discipline din scoala. „La robotica se munceste si apoi se testeaza. Daca nu merge o iei de la capat si aflam pe parcurs ce trebuie imbunatatit” spune A. Preda, membru al echipei Autovortex. In SUA si alte tari, robotica se studiaza in scoala, iar elevii au laboratoare dedicate in care pot desfasura probele practice.
Concursul de Robotica FIRST Tech Challenge (FTC) este conceptia organizatiei internationale FIRST, cu scopul de a stimula creativitatea si practica elevilor de liceu, sa isi dezvolte pasiunile si cunostintele din domenii ca: matematica, informatica, fizica, mecanica. Robotul pentru competitie integreaza toate aceste domenii si stimuleaza elevii pentru transpunere in practica a cunostintelor, fiind astfel constienti de rolul acestor informatii in obtinerea unui produs finit.