
Schneider Electric a instruit în managementul energiei peste 50.000 de persoane din economiile emergente, în cadrul BipBop (Business, Innovation, People at the Base Of the Pyramid), programul companiei de acces la energie pentru comunitățile în curs de dezvoltare. Astfel, Schneider Electric a reușit să depășească obiectivul inițial de a instrui 40.000 de persoane până la finalul anului 2014, stabilit ca parte a Barometrului Planetă și Societate, instrument prin care compania îşi măsoară performanțele în responsabilitate socială.
Scopul programului BipBop, lansat de Schneider Electric în 2009, este de a contribui la rezolvarea problemei accesului la energie prin implementarea unui cerc virtuos bazat pe trei piloni: investiții sociale (Business), crearea de produse specifice (Inovație) și training (Oameni). Prin aceste trei inițiative care se desfășoară în paralel, programul BipBop încearcă să creeze un ecosistem favorabil accesului la energie și să impulsioneze o dinamică economică și socială.
Scopul pilonului BipBop Training este de a sprijini și de a dezvolta programe de training pentru activități legate de managementul energiei (electricitate, mentenanță industrială, etc.) pentru a depăși lipsa de expertiză locală din economiile emergente și de a crește standardul de viață al oamenilor din comunitățile defavorizate.
„Suntem încântați de rezultatele extraordinare pe care le-am obținut în instruirea persoanelor din economiile în curs de dezvoltare, iar acest lucru ne încurajează să ne sporim eforturile. Trainingul este cheia succesului tuturor acțiunilor pe care le întreprindem prin BipBop”, a declarat Gilles Vermot Desroches, Sustainability Senior Vice-President Schneider Electric. “Programul le permite comunităților locale să obțină abilitățile necesare pe termen lung pentru a menține și a vinde soluții de acces la energie. Prin răspândirea acestui know-how, inițiativa socială lansată de Schenider Electric în urmă cu mulți ani începe să dea roade.”
BipBop Training presupune două tipuri principale de acțiuni:
• Echiparea centrelor de training cu materialele electrice și de studiu necesare pentru învățare și pentru lucrări practice. Datorită acestor resurse de învățare, centrele pot oferi cursuri de seară (120 de ore per persoană), cursuri scurte de training pentru certificări (până la 4 luni) sau cursuri de training pentru obținerea de calificări (1 până la 3 ani) destinate tranzacțiilor de energie;
• Trainingul trainerilor care se bazează pe implicarea angajaților curenți sau pensionați ai Schneider Electric, prin inițiative precum Schneider Electric Teachers sau Pass ONG, și care stabilesc o platformă de împărtășire a experiențelor între specialiștii Schneider Electric și organizațiile de training.
Programul urmează să fie extins și în alte state, România fiind printre țările în care se dorește implementarea acestuia şi unde au început discuţiile cu potenţiali parteneri.
Proiectul și acțiunile coordonate prin BipBop Training sunt susținute financiar de Fundația Schenider Electric, ca parte a angajamentului său de a sprijini integrarea profesională a tinerilor. Fiecare inițiativă este implementată în parteneriat cu ONG-uri și autorități locale.
Despre Schneider Electric
Companie specializată la nivel global în managementul energiei, cu operaţiuni în mai mult de 100 de ţări, Schneider Electric oferă soluţii integrate pentru diverse segmente de piaţă, deţinând poziţii de lider în domeniul infrastructurii, al proceselor industriale, automatizărilor în construcţii şi al centrelor de date sau reţelelor. Schneider Electric are, de asemenea, o prezenţă extinsă şi în domeniul aplicaţiilor pentru segmentul rezidenţial. Cei peste 150.000 de angajaţi ai companiei lucrează pentru a face energia sigură, fiabilă, eficientă, productivă şi verde, realizând venituri din vânzări în valoare de 24 miliarde de euro în 2013, prin activitatea lor constantă de a ajuta persoanele şi organizaţiile „să profite la maximum de resursele energetice”.
www.schneider-electric.com/ro